اخلاق حرفه ای در مدیریت پروژه

مسیولیت پذیری

مسئولیت‌پذیری به معنی پذیرش مالکیت و عواقب تصمیم‌هایی که گرفته‌ایم، تصمیم‌هایی که می‌بایست بگیریم و نگرفته‌ایم، کارهایی که کرده‌ایم و کارهایی که می‌بایست بکنیم و نکرده‌ایم است. به عنوان مثال برخی از عوامل سازمان‌های کارفرمایی بزرگ که عملا از ارائه هر تاییدی در پروژه هراسان هستند، زیرا نگرانند که زمانی در آینده به خاطر تاییدی که داده‌اند از سوی سازمانشان (یا حتی عوامل بالادست) زیر سوال بروند، عملا مسئولیت‌پذیر نیستند، زیرا تصمیم‌هایی که می‌بایست بگیرند و نگرفته‌اند نیز به اندازه تصمیم‌هایی که می‌توانستند بگیرند بار اخلاقی دارد.

البته گذشته از جنبه اخلاقی، خلل انکارناپذیری که در روند پروژه ایجاد می‌کنند نیز قابل تامل است. چنین افرادی اگر مسئولیت‌پذیر باشند، باید در ابتدای کار مطمئن شوند که اختیارات کافی برای پروژه دارند، زیرا در غیر این صورت نمی‌توانند مسئولیت‌پذیر باشند.

از طرف دیگر باید به دانش و تخصص خودشان یا تیمی که گردآوری کرده‌اند نیز اعتماد داشته باشند تا بتوانند تاییدها را در زمان مناسب ارائه کنند.یکی دیگر از جنبه‌های مسئولیت‌پذیری این است که اگر کاری به شما پیشنهاد می‌شود که تجربه یا دانش انجامش را ندارید، بهتر است آن را نپذیرید. اگر قصد دارید کار را بپذیرید (مثلا به این خاطر که کس دیگری نیز با تجربه و دانش مناسب در دسترس نیست)، باید کمبود دانش یا تجربه خود را به وضوح به طرف مقابل اعلام کنید و برایش به فکر چاره باشید.


خدمات وکالت در اراک - کانون وکلای امین پروژه ,تصمیم‌هایی ,دانش ,تجربه ,می‌بایست ,مسئولیت‌پذیر ,مدیریت پروژه ,اخلاق حرفه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش روبیک اواتار چت برنامه ریزی تلفنی کنکور۱۴۰۰ .مشاوره تلفنی کنکور علیرضا افشار ـ مشاور تحصیلی استاد افشار.مشاور کنکور ۱۴۰۰ جویا باش ، دلنوشته های یک پدر قانون کار دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی